Sonntag, März 30, 2014

Zehn Lieblingsrollenspielprodukte

Irgendwie kommt es mir so vor, als hätten wir das schonmal gehabt... Macht nichts. Wie Teddy, Tentakel, Goblinbau, Tagschatten, Sanchui und Seifenkiste stelle ich hier meine Liste vor. Ohne Fotos. Die Nummerierung macht keine Aussage über eine Wertung.
  1. Shadowrun 2 - Das Spiel lehrte mich, tolkienesker EDO-Fantasy keinen Absolutheitsanspruch zuzuschreiben. Unterhaltsamer Trash bis heute.
  2. Middle-Earth Roleplaying Game (MERP) - Nie gespielt, unzählige Male gelesen. Risus Mittelerde kommt mir gerade in den Sinn. Dafür wären sicherlich ein paar neue Spieler zu gewinnen, die die Jackson-Filme kennen, aber keine Rollenspielerfahrung haben.
  3. Saga-Zauberei (Band 15 des Saga-Systems) - Meyner Meynunk nach das Beste aller Zauberey-Systeme inclusive merkwürdicker Rechtschreipung!
  4. Star Wars (WEG) - Einfach und mit Star Wars IV-IV Feel.
  5. DC Heroes RPG/Blood of Heroes - Nie gespielt. Mir gefällt hier vor allem die Skalierung der Attributswerte und der Spaß bei der Charaktergenerierung.
  6. Die Helden des Schwarzen Auges - Die ganze Faszination des deutschsprachigen Fantasyrollenspiels in einer Box. Mein erstes Rollenspiel.
  7. Basic Fantasy - Old-school, opensource und regelleicht. Derzeit das Spielsystem meiner Wahl.
  8. Advanced Dungeons&Dragons 2nd Edition - Damit und mit Tolkiens Lord of the Rings hab ich Englisch gelernt.
  9. Heroes of Tomorrow (Central Casting) - Sci-Fi Charaktergenerierung für alle Systeme.
  10. Risus - W6, schnell und unterhaltsam.

Samstag, März 29, 2014

[magic item] Canoe of the Spirit Journey

Canoe of the Spirit Journey

This artifact is of unknown origin. It is a sturdy old canoe of normal size. There are no visible signs of its supernatural powers. Detect magic spells will yield no positive results.
Although worn by use it cannot be destroyed by normal means, nor by magic unless the caster is of level 12 or higher.
Travellers in the canoe are not affected by any kind of magic (apart from the canoe's powers.) Hit points heal at a rate of 1 hp every hour, and 3 hp for every hour of sleep. The aging process is slowed to a tenth of the usual rate.
The canoe allows travelling to the spirit world. However, no command word, or ritual is known to activate the power. There are rumors of an old man who made a journey to the spirit world in his youth. He entered it during the transition of day to night, and returned at dawn. He learned of many things there, and changed his way of life afterwards.

Freitag, März 28, 2014

8 Furchtbare Dinge, die in der Region geschehen

8 Furchtbare Dinge, die in der Region geschehen (W8):
  1. Die Spielfiguren und viele Nichtspielercharaktere stecken sich mit einer Krankheit an, die sie stark halluzinieren lässt.
  2. Ein unnatürlicher Sturm zieht auf und führt zu Überschwemmungen. (Dungeons werden geflutet ...)
  3. Das Grundwasser ist vergiftet.
  4. Eine Gruppe Elfen zieht singend, mordend und brandschatzend durch die Region.
  5. Die Ernte (schlug) schlägt fehl.
  6. Eine Kriegsmacht fällt ein und entwaffnet jeden.
  7. Magie wirkt nicht mehr.
  8. Sieben gottgleiche Wesen siedeln sich an und errichten eine Forschungsstation.

Sonntag, März 23, 2014

On the busy side of the screen

I was thinking about the amount of time and work gaming requires. I usually prefer game mastering to playing. Most of the rpg blogs seem to be run by game masters, and they seemingly spend a considerable amount of time, work, and money on their gaming activity (add some love to it, as well.)
Most of the players I knew, or know, roll up their characters, and attend the sessions to play.
But I feel that during the session, the players do most of the work.

I pictured the GM screen, me sitting on one side, players on the other, and I wondered: Which one is the busy side?

Because, although I prepare the game, and I am constantly alert, describing scenes, playing NPCs, and so on, the players have a much harder time: making choices for their player characters based upon their motivations, abilities, and the wish to survive.

And then there are puzzles, encounters with monsters, individual quests... As a GM I literally play safe. I have no character to lose. If the PCs defeat the monsters, fine! If they solve the puzzle, great! I enjoy all their victories.

So, I guess, that playing on the players' side of the screen (if any) keeps you a little busier.

I'll have to check that out, again. Haven't run with a player character for a long time.